Doorgaan naar hoofdcontent

Strand en tapas

Na anderhalf jaar was ik afgelopen weekend weer bij Take 2 in Noordwijk. Dit keer niet als gast in een van hun Beachbungalows, maar als daggast op het strand. En natuurlijk om te genieten van het terras en de goede keuken.

Strand Noordwijk

Take 2 is het laatste strandpaviljoen aan het eind van de Koningin Astrid Boulevard. Hier begint ook het hondenstrand. Ideaal voor voor mijn Zwitserse witte herder die hier de hele dag mag loslopen. En natuurlijk is hij ook van harte welkom bij Take 2.

Lunch Take 2 - Noordwijk
Zaterdagochtend vertrokken mijn vriendin en ik met onze viervoeter al om 7 uur richting Noordwijk. Het was lekker rustig op de weg en aangekomen in Noordwijk was er nog voldoende parkeergelegenheid op de parkeerplaats direct aan het strand.

We besloten de stranddag te beginnen met een cappuccino en een zoete lekkernij bij Take 2. Het zonnetje begon inmiddels al lekker door te breken en de temperatuur werd steeds aangenamer. We zakten even heerlijk weg in de loungestoelen van waar we een goed zicht hadden op het strand en de zee. Na de koffie zochten we een mooi plekje uit op het strand. Onze hond stortte zich volledig op het zand en groef diepe kuilen om vervolgens zijn bal in te verstoppen. Wij lazen een boek op onze e-reader, keken mensen en luierden wat.
De lunch gebruikten we weer bij Take2 en de middag zag er hetzelfde uit als de ochtend.
Rond vier uur reden we vervolgens naar het Van der Valk hotel in Wassenaar. We kregen een ruime kamer met terras op de begane grond. De reeds door het personeel aangezette airco zorgde voor een aangename verkoelende ontvangst.

Fandango - Leiden

Na een opfrisbuurt in de mooie badkamer, het zand zat overal, reden we naar Leiden voor Tapas bij Fandango. Fandango is een cocktailbar en tapasrestaurant in het centrum van Leiden. Via een poortje heb je toegang tot het restaurant en het terras. Naast à la carte kun je ook gebruikmaken van hun all you can eat-concept. Je betaalt een vast bedrag en je mag dan 2 tapas per persoon bestellen per ronde. Je mag net zo vaak bestellen als je wilt, maar alleen als je de bestelde tapas netjes hebt opgegeten. Desserts en drinken worden apart in rekening gebracht. Hulde aan de koks die fantastische gerechten weten te bereiden in de relatief kleine keuken.

Cocktailbar en Tapasrestaurant Fandango - Leiden

Na de tapas genoten wij nog even van een zwoele avond bij North End, een pub aan een van de Leidse grachten.

North End pub - Leiden

Bij onze overnachting hadden we geen ontbijt genomen, want op zondag serveren ze bij Take 2 een heerlijk ontbijtbuffet voor nog net geen €10,=. En het uitzicht en de ambiance is hier toch een stuk aangenamer dan in een ontbijtzaal of op het terras met uitzicht op de parkeerplaats.

Ontbijt Take 2 - Noordwijk

De dagindeling week niet veel af van de zaterdag. Het was weer stralend weer met een beetje meer wind. In de loop van de middag kwam er wat bewolking opzetten. Voordat we rond vijven vertrokken hebben we nog even wat gegeten bij Take2.

Take 2 - Noordwijk

Al met al een zeer geslaagd weekend dankzij het mooie weer, de locaties, het heerlijke eten en de gastvrijheid van Take 2, Fandango en Van der Valk, dat een prima prijs-kwaliteitshotel is voor één of meerdere overnachtingen.

Populaire posts van deze blog

Route 62

Amerika heeft Route 66, die dwars door de VS loopt van Chicago naar Los Angeles. Ook Zuid-Afrika heeft zijn eigen Route: Route 62. Dit is de langste wijnroute van de wereld die loopt van Kaapstad naar Port Elizabeth. Wijngaarden Route 62 is de alternatieve route voor de N2 tussen Kaapstad en Port Elizabeth. De schilderachtige route slingert door vele landschappen van de Oost- en Westkaap. Onderweg rijd je door wijnvelden van o.a. Robertson, de fruitgaarden van Barrydale, de Karoo woestijn, langs mooie plaatsjes, watervallen en bergpassen. Swartberg-pas Calitzdorp is bekend om haar port, Montagu om zijn Muscadel. Montagu heeft daarnaast ook heetwaterbronnen. Oudtshoorn is dé struisvogel hoofdstad. Bekende passen en kloven zijn de Cogmanskloof en de Swartbergpas. Route 62 - Zuid-Afrika Bijzondere stops langs de route zijn  Ronnie's sex shop   en Diesel and Creme Route 62 Zuid-Afrika

Gambiaanse gewoonten

In november 2013 was ik met mijn vriendin in Gambia en maakte ik kennis met de gewoonten en (eigen)aardige gebruiken van de 'Smiling Coast van Afrika' zoals dit West-Afrikaanse land genoemd wordt. Via een kennis, die eerder in het jaar in Gambia was, had ik de naam van een betrouwbare gids doorgekregen. Hij werkte bij een lokaal reisbureau, gevestigd voor het hotel waar we verbleven. Het kantoortje, dat er niet erg uitnodigend uitzag, bestond uit vier muren van klei, met twee ingangen waarin geen deur zat en een laaghangend rieten dak. Aangekomen bij het reisbureau kwam er direct een man op ons af. Hij stelde zich voor als Lamin. Ah, dat was toevallig, dat was de naam die ik doorgekregen had van mijn kennis. Bijzonder dat we direct de juiste persoon hadden. Ik haalde nog even voor de zekerheid de opgeschreven naam erbij: Andy Lamin Sanneh stond er. Ik liet hem het briefje zien en vroeg of hij dit was. 'It's not me', zei hij. We moesten zijn collega hebben die ook La

Stadswandeling Maastricht

Maastricht is uitermate geschikt om te voet te verkennen. De stad aan de Maas heeft een gezellig centrum met veel horeca, steegjes, gebouwen, pleinen en bruggen. De route die ik heb gelopen voert je langs een aantal bezienswaardigheden van de hoofdstad van de provincie Limburg. Beginpunt is het Monseigneur Nolenspark. Ik neem je mee linksom via de Nieuwehofstraat. Hier loopt een deel van de oude stadsmuur. Stadsmuren Maastricht Via de Zwinkelput en de Heksenstraat loop je door de Bonnefantenstraat. Hier is een onderdeel van de Universiteit van Maastricht gevestigd. Behalve hier zitten de faculteiten verspreid door het centrum. St. Servaasbasiliek Maastricht Loop verder via de Ezelmarkt en de Papenstraat naar het Henric van Veldekeplein. Hier staat de Basiliek Sint Servaas, Je komt nu op het Vrijthof. 's Zomers is het plein één groot terras. Vrijthof Maastricht Al zin in een koffie? Wandel dan na het Vrijthof rechtsaf de Dominicanerkerk binnen. Hier is be