Doorgaan naar hoofdcontent

25 jaar Wim Prins

Prins Classics
Ik ben al vijftien jaar een zeer tevreden klant bij autobedrijf Wim Prins. De professionele uitstraling, de gedreven werknemers, de gemoedelijke sfeer en het huiskamergevoel van de showroom zorgen ervoor dat ik graag langskom in Nunspeet aan de Galvaniweg.



Classicloods Wim Prins
Vintage party Wim Prins





















De Alfa Romeo en Abarth dealer bestaat dit jaar 25 jaar en pakt in 2015 uit met vele activiteiten. De start hiervan was op 28 maart.
In de Classicloods in Nunspeet ben ik als vaste klant uitgenodigd voor een feest in chique 50's style. De loods is omgetoverd in vintage stijl en de klassiekers vormen een geheel met de bezoekers. Zij werden namenlijk uitgedaagd om ook in jaren 50-style te komen. Op de achtergrond klinkt een jazzy muziekje. Verder staan er diverse klassieke kraampjes met heerlijke Hollandse snacks. Ik neem een broodje beenham en pak een cola van het dienblad van een van de obers die tussen de bezoekers lopen.
Koffie en snacks bij Wim Prins


Wim zelf is ook in stijl gekleed, hoewel hij eigenlijk van plan was in spijkerbroek te gaan. Enthousiast vertelt hij over zijn passie voor Italiaanse klassieke auto's. De passie voor klassiekers had hij als kind al. Begonnen bij zijn ouders op de boerderij met sleutelen aan auto's samen met twee vrienden, de overname van het autobedrijf waar hij al werkte tot Alfa Romeo dealer met de mooiste showroom van Gelderland en misschien wel van Nederland.


Vervolgens uitgebreid met het Abarth dealerschap, gestart met exclusieve auto's in 2005 en vanaf 2011 begonnen met Prins Classics. "Dit is echt mijn passie", zegt Wim. Een half jaar geleden kreeg Wim de kans om zijn collectie flink uit te breiden, zo vertelt een collega. Een Spaanse verzamelaar van klassiekers biedt Wim 42 klassiekers aan omdat hij alleen nog Duitse auto's wil overhouden. Wim kan deze kans niet laten liggen en na een paar bezoekjes haalt hij de klassiekers naar Nunspeet. De keuze blijkt een gouden greep. De vraag naar klassiekers stijgt en daarmee de verkoopprijzen. De zoveelste successtory in de mooie carrière van Wim Prins en zijn bedrijf.
En Wim? Wim blijft gewoon Wim. Gedreven maar niet overdreven, casual gekleed en vooral geen gladde verkoper, een gemeende glimlach en een vrolijke uitstraling met pretoogjes van een man met een passie voor Italiaanse klassiekers.




Karikaturist tijdens de Vintageavond bij Wim Prins
Eigen sigarenmerk Wim Prins













Ik neem nog een frietje mayo bij Ollie en zie hoe een karikaturist mooie schetsen maakt. Speciaal voor de gelegenheid worden er Prins sigaren gerold. Ik kijk nog even achterom naar al het moois en loop vervolgens naar mijn eigen Alfa, die ook klassieke trekjes heeft, maar dan in een hedendaags jasje. Ik rijd met een glimlach naar huis na deze geslaagde avond.
Snacks bij Wim Prins












Populaire posts van deze blog

Route 62

Amerika heeft Route 66, die dwars door de VS loopt van Chicago naar Los Angeles. Ook Zuid-Afrika heeft zijn eigen Route: Route 62. Dit is de langste wijnroute van de wereld die loopt van Kaapstad naar Port Elizabeth. Wijngaarden Route 62 is de alternatieve route voor de N2 tussen Kaapstad en Port Elizabeth. De schilderachtige route slingert door vele landschappen van de Oost- en Westkaap. Onderweg rijd je door wijnvelden van o.a. Robertson, de fruitgaarden van Barrydale, de Karoo woestijn, langs mooie plaatsjes, watervallen en bergpassen. Swartberg-pas Calitzdorp is bekend om haar port, Montagu om zijn Muscadel. Montagu heeft daarnaast ook heetwaterbronnen. Oudtshoorn is dé struisvogel hoofdstad. Bekende passen en kloven zijn de Cogmanskloof en de Swartbergpas. Route 62 - Zuid-Afrika Bijzondere stops langs de route zijn  Ronnie's sex shop   en Diesel and Creme Route 62 Zuid-Afrika

Gambiaanse gewoonten

In november 2013 was ik met mijn vriendin in Gambia en maakte ik kennis met de gewoonten en (eigen)aardige gebruiken van de 'Smiling Coast van Afrika' zoals dit West-Afrikaanse land genoemd wordt. Via een kennis, die eerder in het jaar in Gambia was, had ik de naam van een betrouwbare gids doorgekregen. Hij werkte bij een lokaal reisbureau, gevestigd voor het hotel waar we verbleven. Het kantoortje, dat er niet erg uitnodigend uitzag, bestond uit vier muren van klei, met twee ingangen waarin geen deur zat en een laaghangend rieten dak. Aangekomen bij het reisbureau kwam er direct een man op ons af. Hij stelde zich voor als Lamin. Ah, dat was toevallig, dat was de naam die ik doorgekregen had van mijn kennis. Bijzonder dat we direct de juiste persoon hadden. Ik haalde nog even voor de zekerheid de opgeschreven naam erbij: Andy Lamin Sanneh stond er. Ik liet hem het briefje zien en vroeg of hij dit was. 'It's not me', zei hij. We moesten zijn collega hebben die ook La

Stadswandeling Maastricht

Maastricht is uitermate geschikt om te voet te verkennen. De stad aan de Maas heeft een gezellig centrum met veel horeca, steegjes, gebouwen, pleinen en bruggen. De route die ik heb gelopen voert je langs een aantal bezienswaardigheden van de hoofdstad van de provincie Limburg. Beginpunt is het Monseigneur Nolenspark. Ik neem je mee linksom via de Nieuwehofstraat. Hier loopt een deel van de oude stadsmuur. Stadsmuren Maastricht Via de Zwinkelput en de Heksenstraat loop je door de Bonnefantenstraat. Hier is een onderdeel van de Universiteit van Maastricht gevestigd. Behalve hier zitten de faculteiten verspreid door het centrum. St. Servaasbasiliek Maastricht Loop verder via de Ezelmarkt en de Papenstraat naar het Henric van Veldekeplein. Hier staat de Basiliek Sint Servaas, Je komt nu op het Vrijthof. 's Zomers is het plein één groot terras. Vrijthof Maastricht Al zin in een koffie? Wandel dan na het Vrijthof rechtsaf de Dominicanerkerk binnen. Hier is be